Jak starosta nejdřív staví, a pak „diskutuje“

Zliv  »  Přišlo nám e-mailem  »  Jak starosta nejdřív staví, a pak „diskutuje“
5. 12. 2013 6 komentářů ›› Redakce

Bývalý pan starosta Štabrňák nám zaslal zajímavý příspěvek, kde shrnuje informace, které se naší redakci a právě panu Štabrňákovi podařilo zjistit o dvou největších projektech, které vymyslel a naplánoval pan Koudelka se svým (sou)druhem Mrázkem. Rozhodovat o nich by se mělo 11. prosince v 17:30 na zastupitelstvu (přijďte na veřejné zasedání do zasedačky na městský úřad a uvidíte). Vzhledem k tomu, že pan starosta už začal stavět (právě realizované propustky u rybníku Bezdrývek budou dle projektu za 63 000 Kč stát ještě 2,5 milionu Kč, přestože o cyklostezce se ještě nehlasovalo a nikdo nezná žádné její detaily!), tak už asi ví, jak celé hlasování dopadne. Mimochodem, cca. 600 podpisů na petici proti sběrnému dvoru na náměstí je podle radních málo. Přitom pana Koudelku zaškrtlo ve volbách 481 občanů a s. Mrázka 238! Teď k mailu pana Štabrňáka:

Nejenom záležitosti posledních dnů, týkajících se momentálně sporného projektu sběrného dvora v prostoru Dolního náměstí, ale i další investice města, ať již realizované, nebo připravované, které jsou diametrálně odlišné od představ, kam, do čeho a za jaké peníze investovat, mne přímo nutí vyjádřit vlastní postoj  a předpokládám i postoj ostatních „opozičních zastupitelů“ k celkovému přístupu koaličních partnerů (deklarovaná koalice Občané pro Zliv, KSČM a KDU-ČSL). Záměrně, ač nerad, používám toto spojení, které vzniklo při posledních komunálních volbách z „něčí“ iniciativy. Naše město není tak veliké, aby si hrálo na vyšší politiku, ale tak se stalo a proto s odporem budu dále používat toto spojení. Řada článků, televizní relace a co je podstatné, demonstrace protiargumentů na veřejných stránkách města Zlivi obsahuje spoustu zavádějících, nesmyslných údajů a technických parametrů. Takže, konkrétně:

1. Sběrný dvůr

Byl vybudován začátkem devadesátých let. V tomto prostoru byla původně neřízená skládka odpadů prakticky „ všeho“.  Odvážně tvrdím, že to byl jeden z prvních sběrných dvorů v republice. Potřebám místních občanů slouží dodnes a na zastupitelstvu jakýkoliv podnět či potřeba vybudování nového sběrného dvora v prostoru Dolního náměstí nebyly ani v náznaku vzneseny s tím, že by kapacita  stávajícího sběrného dvora byla vyčerpána.  Argumenty starosty na oficiálních stránkách města jsou ty, že pro sběrný dvůr na Dolním náměstí hlasovali i pánové Kučera či Štabrňák, to je opět zcela zavádějící, jednalo se totiž pouze o rozšíření sběrného dvora stávajícího! Jak je uvedeno v textu pana Koudelky „nebojte se sběrného dvora“, bylo uvedeno územní řízení sběrného dvora a proběhlo v září a říjnu 2012. Zastupitelstvo rozhodovalo o finančním plnění projektové části až v listopadu 2012. A opět se NEmluvilo o umístění sběrného dvora v prostoru Dolního náměstí! Co z toho plyne? Že finanční plnění města přišlo zjevně dříve, než o tom rozhodovalo zastupitelstvo!

Stávající sběrný dvůr na konci Zlivi má název „Sběrný dvůr“, nikoliv“ smeťák“ či „kompostárna“, jak je uváděno. Rozšíření stávajícího sběrného dvora, pokud již stávající kapacita nestačí, je možné. Původní tvrzení koalice, že rozšíření stávajícího sběrného dvora není možné s ohledem na existenci plynovodu, je mylná. Stávající vysokotlaký plynovod se totiž nachází mezi stávajícím sběrným dvorem a fotbalovým hřištěm, rozšíření by bylo možné z druhé strany objektu dvora. Poté následný odkaz na územní plán Zlivi by si zasluhoval samostatnou kapitolu, především z toho důvodu, jak tomu zjevně vůbec nikdo z dotčených nerozumí, ale přesto se s tím ohání, když je to zrovna potřeba (případně uvedu detaily v jiném článku).

2. Cyklostezka – nebo jen název?

Již  v názvu  textu je třeba si uvědomit, o co se vlastně vůbec jedná. Dřívější, ale bohužel i současná, představa koalice je taková, že se provede předurčená trasa cyklostezky od někud – nikam. Alespoň tak si představuji realizaci tohoto záměru, protože získat skutečné údaje ohledně technických parametrů a ceny je prakticky nemožné (přestože se o tom má ve středu rozhodovat)!  Uvádím to záměrně, protože jsem přesvědčen o tom, že to dodnes neví nikdo z koaličních partnerů, natož pak „opozice“. Začátek trasy je na Dolním náměstí a konec pravděpodobně s napojením na cestu k Vondrovu. Co je na tomto záměru zvláštní? První část, tj. od Dolního náměstí až k benzínce, je úplně zbytečná, protože k tomuto bodu se lze pohodlně dostat po stávající místní komunikaci v nové zástavbě rodinných domů na „ Hobiznách“ (a ne „Hobzinách“, jak bylo dříve na stránkách města uváděno). Druhá část, od benzínky dále podél Avíza, vodárny a rybníka Bezdrývka, je krkolomná technicky a zároveň ohromně finančně náročná. Navíc je překvapivě hrazena z rozpočtu města, aniž by byla jakákoliv snaha zajistit finanční krytí ze strukturálních fondů! V této věci se angažoval starosta Hluboké nad Vltavou ing. Tomáš Jirsa, který je zároveň senátorem za náš obvod a trvale má zcela pochopitelný zájem o to, aby obě naše města byla propojena cyklostezkou, neboť z Munic do Hluboké je již provedena. Tímto propojením je přímá návaznost na dokončenou cyklostezku z Hluboké až do Týna. Mimochodem, kdo tudy jel či šel, si musí povšimnout, v jak nádherném a přívětivém území žijeme. Po vzájemné konzultaci s přítelem, kamarádem a rovným člověkem Jirsou, jsem vypracoval dle mého přesvědčení trasu cyklostezky, která je finančně nenáročná a má přímé napojení na funkční cyklostezku z Munic do Hluboké. Vybaven tímto podkladem byl senátor účasten rady, kde předložil funkčnost a účelnost této trasy.Velmi rychle byl odbyt s tím, že představy zlivské rady jsou jiné. Takže uvádím rozdílný přístup k realizaci cyklostezky.

 Cenové porovnání: 

Prosazovaná a JIŽ REALIZOVANÁ trasa

Délka trasy                         1,538 km
Šířka                                     proměnná 2 – 3 m
Údajné náklady               13 milionů Kč
Náklady na 1m2              cca. 3400 Kč

Navržená trasa, předložená p. Jirsou Radě města Zliv

Délka trasy                        2,910 km
Šířka                                     3 metry
Propočet nákladů           7 milionů Kč
Náklady na 1m2              811 Kč

Prosadit v zastupitelstvu jiný názor a jinou představu ale zkrátka nejde. Vše je nalinkováno dopředu a kdo má odlišný názor, je pomalu hned nepřítel, který brání rozvoji Zlivi a nechce blaho občanů. Již jenom účast na zastupitelstvu vyžaduje bobříka odvahy a když jednání skončí, tak se člověk musí pořádně zkontrolovat, jestli se z něj nestal duševní naháč.


Miniaplikace


Komentáře

  1. Petr Buchtelík napsal:

    Strana to za nás rozhodne líp, Koudelka je prostě vševěd. Chce se mi z něj blejt!!

  2. Lada napsal:

    Souhlasím s argumenty Ing. Štabrňáka pokud jde o NE pro Sběrný dvůr- Dolní náměstí. Argumenty pana starosty Koudelky jsou:
    1.Pokud to nebude zde, přijdeme o dotaci …
    2.Vyřešíme problém schátralého statku …
    3. Existence rodiny hospodařící s majetkem města …
    4. Neexistuje územní plán pro oblast stávajícího sběrného dvora …
    Ad.1. Není smysluplné stavět něco za každou cenu jenom proto, že dostanu dotaci a pak budu desítky let trpět v sousedství Sběrného dvora
    Ad.2. V tak citlivé oblasti, jakou je Dolní náměstí budovat Sběrný dvůr je opravdu necitlivé a to je opravdu jemně řečeno.
    Ad.3 To je opravdu pádný argument. Pokud to tak je jak pan starosta píše, tak to je především problém města a nikoliv pana Soukupa. A stavět nový Sběrný dvůr kvůli problému s provozovatelem, který je v nájmu je opravdu silné kafe.
    Ad. 4. Neexistence platného územního plánu je opět zanedbání ze strany města. Tady se pouze využil územní plán zpracovaný v souvislosti s novou výstavbou. To rovněž není argument pro výstavbu ve smyslu tady to lze, protože tam to nelze.
    Suohlasím s realizací moderního Sběrného dvora, ale na Dolním náměstí NE!!!

    Pokud jde o trasu cyklostezky, tak pro změnu nesouhlasím s navrženou trasou Ing.Štabrňáka.
    Ad1. Neřeší přístup maminek s kočárky na Králičák
    Ad2. Cyklostezka by neměla sloužit pouze náruživým cykloturistům, ale i pracujícím, kteří jezdí na kole i do práce. A ti by zcela určitě riskovali život na silnici mezi Šušnarkami, místo aby se kochali delší trasou přes Vartu a Munice.

    • Tomas Kucera napsal:

      Chodník na Králičák by stál pár desítek, maximálně stovek tisíc, ne 13 milionů. A pokud by někdo mohl jet zadem po cyklostezce (celkově možná o půlminutu delší trasou) a přesto by raději riskoval život na hlavní silnici, pak je to jeho hloupost a je to jen jeho problém. My tu nejsme od toho, abychom lidem určovali, co mají dělat, ale abychom jim nabídli alternativu. V tomto případě bezpečnou, komplexní a cenově mnohem přijatelnější.

      • Martin Zmek napsal:

        Pane kučera, smekám před vámi, ale většina normálních lidí cca 1,4km za půl minuty neujede ani autem. Jinak se kloním k tomu, co napsal Lada. Pokud jezdím na kole do práce, tak mi nejde o to se projíždět někde přírodou a kolem domu pana exstarosty, který mimochodem při svém návrhu cyklostezky ignoroval na mapách značené cyklotrasy 1081 a 1084. Pokud jde o finance, určitě by se podle mého názoru mělo město (starosta) pokusit získat nějakou dotaci. Mimochodem slyšel jsem argument, že stezka by měla vézt podél „hlavní silnice“. Silnice, která vede do Zlivi je silnicí třetí třídy a z toho pohledu ji já osobně nepovažuji za hlavní a i provoz na ní není až tak velký, aby to bylo překážkou. Jestli jste jel někdy kolem Lipna, tak páteřní šumavská stezka zde občas vede několik kilometrů v těsném sousedství silnice první třídy s nesrovnatelně vyšším provozem.

        • Tomas Kucera napsal:

          Já vám řeknu, jak to dopadne – ti, co tak strašně spěchají do práce, se na celý ten úsek „stezky“ podél hlavní silnice vykašlou a pojedou normálně po silnici. Protože se nebudou zdržovat tím, aby na ni najeli, dali jednou přednost případným odbočujícím autům u pumpy, podruhé u výjezdu z pumpy a potřetí u odbočky na Bezdrev. Takže celé to dílo bude úplně k ničemu, nebo to bude prostě jen takový lepší chodník na Králičák za 13 mega 😉

          Jinak, když někdo pojede ze sídliště zadem po Jáchymovské a napojil by se na jejím konci na stezku, bude to dokonce o dost kratší, než kdyby jel po silnici. Takže těch 1,4 km je údaj nevím od koho, ode mě ne.

          A hlavní silnice může být i silnice III. třídy, ne? 🙂 Ostatně, kdyby nebyla „hlavní“ a podle zastánců této „stezky“ nebezpečná, nemuselo by se u ní tohle dílo stavět.

  3. HAHAHA napsal:

    Nevím, kdo nemá informace, ale na stránkách města jsou…

Reakce na Petr Buchtelík